Powered By Blogger

Ahad, 27 Mac 2011

kuih talam ku!

Selepas belajar menalam dan juga membingka dengan chef Asma..maka beberapa percubaan telah ku lakukan....huhuhu.....
Sebenarnya...bukan senang nak dapatkan tempat di kelas kuih talam chef Asma nie.....huh!...berderet "waiting list" jenuh tunggu tempat kosong dan bila ada kosong saya pula ada halangan.....jadinya...selepas lebih kurang 3 bulan saya dok cari masa yang sesuai utk ke kelas ini...barulah dapat jodohnya!....tapi lain pulak jadi ceritanya....Saya book kelas talam I tapi Chef suruh masuk kelas talam II....wah! macam terror la pulak saya nie kan...tapi sebab sudah lama sangat mengidam nak belajar menalam.....ku redah juga!...terima kasih chef Asma!.....hasilnya wah.....hihihi ...diluar dugaan!
Niat dihati utk belajar nie..sebab untuk cari ilmu memasak kuih utk family..terutama Mr J saya tu yang suka masakan melayu dan kampung!.....tapi bila berkali2 mencuba sendiri dan membawa hasilan itu ke tpt kerja..ramai pulak yg order!........tapi kan..yg jadi masalahnya.....selalu terlupa utk photoshoot selepas membuatnya....huahuahua...
talam sagu banjar.
hihihi....oleh kerana Cik Mat Gebu selalu derhakakan resepi..maka saya pun ada sikit la...terikut...sepatutnya yg tgh tu warna putih..tapi..tukar sagu wana merah jambu...jambu ! talam ku... 

talam jagung

talam tokyo......yang nie pun saya derhakakan ...tengoklah kepala talam yg besar macam allien...pastu suka2 ajer tukar kepala guna gula melaka asli....bukan aper...saya nie penggemar gula melaka!

bingka jagung

talam sri sarawak.......yg nie buat utk jiran yg baru berpindah ke rumah baru semasa jemputan kendurinya hari tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan